מדוע כדאי לבנות אתרים עסקיים עם נגישות?

נגישות לכבדי ראייה ושמיעה היא ערך חשוב בהקמת אתרים עסקיים

בנייה של אתרים עסקיים הנה מלאכת מחשבת שצריכה להתחיל במחקר מעמיק, אשר יכלול בעיקר מציאה של דרכים רלוונטיות לפנות אל קהל היעד של העסק ולהניעו לפעולה. האנשים האמונים על בניית האתר, יהיה משויך לכל ענף שהוא במשק, צריכים לקחת בחשבון את מכלול המאפיינים של קהל היעד, לרבות התאמת הגלישה באתר לדרישות ולצרכים של הגולשים עצמם. נגישות הפכה כבר מזמן לסטנדרט בבניית אתרי אינטרנט, כאשר כיום- כל בעל עסק המעוניין להעלות לאוויר אתר המשויך לו, כבר צריך להבין כי ללא התאמת התוכן וביצוע הנגשה שלו לגולשים עם מוגבלויות, הוא עלול להפסיד חלק נכבד מקהל הלקוחות הפוטנציאלי וכמו כן לפגוע בתדמית שלו כעסק.

מהי נגישות באתרים?

הרעיון העומד מאחורי הקניית נגישות עבור אתר תדמית של עסק או אתר למסחר אינטרנטי, הוא לאפשר לאנשים עם מוגבלויות חווית גלישה אופטימלית. המשמעות של נגישות באתרי אינטרנט, היא התאמת התוכן המצוי באתר אל אנשים עם מוגבלויות, בעיקר לקויי שמיעה וראייה שאינם מסוגלים לקבל את מלוא האינפורמציה הקיימת באתר בתצורתה הסטנדרטית. האופן שבו זה בא לידי ביטוי בפועל, הוא ביצוע התאמות לפי תקן ישראלי מוגדר, שנוצר מתוך הנחיות של נגישות שהן בינלאומיות. בפשטות מדובר על תמלול בטקסט של קטעי אודיו ובמקביל – הקלטת אודיו עבור קטעי טקסט. 

האם כל אתר עסקי חייב להיות נגיש?

חשוב להבין כי תקנות הנגישות הנוגעות לאתרי אינטרנט, לא כוללות את מאה האחוזים מתוך התוכן באתרים ולעיתים אפילו לא רלוונטיות עבור אתרים מסוימים, בעיקר לא עבור אתרי מכירה שהם מיועדים נטו להפקת רווחים כלכליים עבור בעליהם. עם זאת, בעלים של עסק יכולים רק להרוויח מעצם ההשקעה בהנגשה של האתר: הן בשיפור המוניטין של העסק כפונה לכלל הציבור של הלקוחות בגובה העיניים ורואה בהם שווים זה לזה – והן כרווח כספי ממש, כאשר יצירת אפשרות לקבלת מידע עבור קהל גולשים רחב יותר, באופן טבעי גם תגדיל את מספר האנשים שיבחרו לקבל שירות מהעסק הזה ויעדיפו אותו על פני המתחרים. באתרים נגישים המכילים חנות וירטואלית, האפשרות לביצוע רכישה הופכת רלוונטית גם עבור מי שאינו מסוגל פיזית לבצע קניות בחנות ה”רגילה”, מכאן שקבלת השירות מבית העסק הוא, מבחינתו, אפשרי רק בצורה זו.

איך מקדמים אתרים עסקיים בגוגל בצורה האפקטיבית ביותר?

לאחר בנייה של אתר תדמיתי וביצוע כל ההתאמות להקניית נגישות על פי התקנות, חשוב לפעול לפי אסטרטגיית קידום שתוביל אותו למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש בגוגל. כאשר נעשה שילוב בין קידום ממומן ש”מקפיץ” את האתר וחושף אותו בפני קהל גולשים גדול, לבין קידום אורגני בגוגל שמושתת על הקפדה בשילוב של תוכן איכותי המכיל ביטויי מפתח, הסיכוי להגדלת תנועת הגולשים באתר – גדל באופן משמעותי.